Kawasaki Ninja 300

0
Szerző: csaapi   Dátum: v, 2012-10-07 17:04

Felülsz a motorra, beindítod, és szép lassan elindulsz vele. Aztán ahogy kezded megszokni a méreteit, viselkedését, elkezded egyre jobban pörgetni. A blokk 7.500 fölött elkezd élni, eltűnik az alapjárat és környékén a jellegzetes kéthengeres hang, előtör belőle a sportmotoros én. Ettől a pillanattól kezded Te is úgy érezni, hogy egy igazi fenevadon ülsz, és ennél nem is kell több. Gyorsan pakolgatod a fokozatokat felfelé, amiben partner a váltó és a kuplung is, így azt veszed észre, hogy már rég túllépted a megengedett sebességhatárt is. Élvezed az együttlét minden pillanatát, és a kanyarhoz közelítve végigfut az agyadon, hogy ideje visszaváltani. Bármilyen vadul dobálod is vissza a sebességfokozatokat a csúszókuplungnak köszönhetően egy pillanatra sem csúszik meg a hátsó kerék, a kanyar bejáratánál már a megfelelő fokozatban van a gép, és döntöd is rá az ideális ívre. Az érintési pontnál szinte érzed az aszfalt hőjét, ami ezen a szép őszi napon még kellőképpen felmelegedett, és már teszed is rá a gázt. A hátsó kerék kis csúszással adja tudtodra, hogy a rajta levő gumikat jó lenne lecserélni valami tapadósabb darabra, de ennek ellenére végig kontrollálható marad a vas a kigyorsítás alatt. Majd jön a következő kanyar, és újra lassítasz, nagy erővel húzod a fékkart, rádöntöd az ívre, és kezdődik az egész elölről, míg haza nem érsz, és beállsz a garázsba. Konstatálod, hogy mennyire elment az idő, és hatalmas vigyorral az arcodon leszállsz a mociról. A mociról, ami egy zöld Kawasaki Ninja 300.

Kawasaki Ninja 300
Vissza kettő, aztán nyélgázon gyorsíthatunk ki a kanyarból

Igen, egy 300 köbcentis kis sportmotor, mely ha megfelelően kezeljük, akkor a fenti élményt lazán hozza. A blokk a maga 39LE-jével bőven elegendő egy átlagos motorosnak, többen úgy nyilatkoztak, hogy nem is kellene ennél nagyobb blokk, ezt évekig élvezheti aki leteszi az asztalra érte a nagyjából másfél millió forintot. 

Rajta ülve minden kezelőszerv a helyén van, nem kell semmit keresni, kézreáll minden. Ebből talán csak a tükör lóg ki, mely nagyon impozáns látvány, de ugyanúgy, mint a Ninja 250R-en itt sem tölti be a funkcióját, nem sok mindent látunk benne.

Kawasaki Ninja 300
Ebben a tükörben nem sok mindent láthatunk

A műszerfalon mi más is lehetne a fő helyen, mint a fordulatszámmérő, mellette pedig jól leolvasható a többi fontos érték is. Ha spórolósan húzzuk a gázt, akkor elég sűrűn láthatjuk az ECO feliratot, ami arra ösztönöz, hogy takarékosan próbáljunk közlekedni. Ezzel 3.6-4 litert guríthatunk le a torkán 100 km-enként. Persze azért ehhez az is kell, hogy a 6 sebességes váltóval mindig a megfelelő fokozatban legyünk, és a 27Nm nyomatékot jól használjuk ki.

Kawasaki Ninja 300 műszerfal
Sportmotorhoz passzoló műszeregység, szép analóg fordulatszámmérővel

Az utólagosan felszerelt fokozatkijelző megpróbál segíteni abban, hogy tudjuk, éppen melyik fokozatban hajtjuk a gépet, de sajnos vagy lassan vált, vagy éppen rossz értéket mutat, vagy simán a napsütéstől nem látjuk rendesen. Talán az egyetlen értelme, hogy ne akarjunk 6. után további fokozatok keresésébe kezdeni. De hangsúlyozom, ez csak a tesztmotoron lévő utólagos változtatás, szériában nem jár. Ugyanúgy, mint az ABS sem. A Hondával ellentétben a Kawasaki nem szereli minden új motorját ABS-sel, az csak rendelhető, de véleményünk szerint egy ajánlott extra, hiszen vannak szituációk, amikor a motoros örülne, ha lenne ABS a motoron. 

A fék egy hangyányit lehetne erősebb, harapósabb, a sportos feelinghez jobb lenne, ha nem teli marokkal kellene erőből húzni, hanem működne akár 1 ujjal is. Az elől 290mm-es szimpla tárcsa és a jól adagolható 220mm-es hátsó ennek ellenére végzi a dolgát rendesen, a teszt alatt nem mutatott semmi fáradást, igaz pályára azért nem vittük ki a kis Ninját.

Kawasaki Ninja 300
Gyönyörű forma, hozzá egy megfelelő blokk

A 300-as blokk és a nagytesó formavilágának házasításával a Kawasaki egy szerethető, élvezettel vezethető kistesót alkotott, mely nemcsak a kezdők motorja lehet, hanem azoké is, akik spórolósan, de élvezetesen akarnak akár munkába, akár túrázni járni. Így ha egy feltűnő, nagyobb köbcentis sportmotorra vágysz, de nem tudod megengedni magadnak, akkor javasoljuk, nézz be egy Kawasaki kereskedésbe, és próbáld ki Magad is, garantáljuk, ha helyén kezeled a dolgokat, nem fogsz csalódni benne. 

Kawasaki Ninja 300
És a segge is jó ;)

Mi megyünk le a garázsba és gurulunk is vele egy újabb karikát, annyira megszerettük.

Címkék: